Film „Voda – poslednji dani pukovnika Rajevskog” prikazan u Sokobanji

Društvo Kultura

Film „Voda –poslednji dani pukovnika Rajevskog”, čiji je jedan deo sniman i na teritoriji opštine Sokobanja, prikazana je u petak u bioskopu „Moravica”.

To je igrano-dokumentarni film o pukovniku Nikolaju Nikolajeviču Rajevskom, dobrovoljcu u srpsko turskom ratu 1876. godine, po kome je Lav Tolstoj napisao lik Vronskog iz Ane Karenjine. Pukovnik Rajevski život je izgubio u bici pored Aleksinca, u Gornjem Adrovcu a na tom mestu kasnije je podignuta Ruska crkva. Film je u Sokobanji prikazan na dan državnog praznika jedinstva, slobode i nacionalne zastave, a Miloš Paović, producent kaže i da se sam film uklapa u slobodarsku priču Srbije o saradnji slovenskih naroda u borbi protiv osvajača.

− Film smo stvarali sedam godina, njegovo snimanje je počelo pre korone a onda je sve stalo. Nakon pandemije pokušali smo da nastavimo ali nije bilo dovoljno materijalnih sredstava, nekako smo uspeli ove godine da uz pomoć sponzora i donatora dovedemo film do kraja. S obzirom da je deo sniman i u Sokobanji imali smo obavezu i želju da ga u zahvalnost prema opštini Sokobanja i ljudima koji su učestvovali u njegovom stvaranju prikažemo i ovdašnjoj publici kod koje je,kako sam primetio, izazvao dosta emocija − dodao je Paović.

Film je premijerno prikazan u Aleksincu 5. juna i do sada je imao 10 prikazivanja u bioskopima širom Srbije, a ono što sledi je njegova beogradska premijera u Ruskom domu i to 17. novembra na dan rođenja pukovnika Rajevskog.

Reditelj filma je Goran Erčević, scenirao je napisao Slobodan Cenc, producent je Miloš Paović. Glavnu ulogu odnosno pukovnika Rajevskog glumi Dejan Tončić, prvak Kruševačkog pozorišta, pojavljuju se Vojin Ćetkvić, Branislav Trifunović, Snežana Kovačević i mnogi glumci iz Aleksinca i Sokobanje.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

two × five =